تبلیغات
تاریخچه های دنیا در یک وبلاگ - تاریخچه شرکت خودرو سازی لامبورگینی - منبع: bushehr-khodro.blogfa.com





شركت خودروسازی لامبورگینی یكی از برجسته ترین شركتهای سازنده اتومبیل های اسپورت در سال 2007 است. لامبورگینی نخستین نمونه خودروهای اسپورت خود را در سال 1964 روانه بازار كرد. پس از ورود به عرصه خودروهای اسپرت، لامبورگینی با مواجه شدن با ورشكستگی و دست به دست شدن های متعدد، دوره سختی را پشت سر گذاشته است. در اواخر سال 1998، شركت Audi  كه یك شركت آلمانی و خود متعلق به شركت فولكس واگن است، برند ایتالیایی لامبورگینی را به قیمت  110 میلیون دلار خرید. تحت مدیریت Audi، این شركت نشانه هایی از پیشرفت را با افزایش فروش نشان داد ولی فاصله خود با رقیبش Ferrari  را نتوانست كم كند.در سال 2007 تلاشهای متعددی را برای رسیدن به رقیب خود Ferrari  آغاز كرد ولیكن در هر حال لامبورگینی مجبور بوده است بین فروش بالاتر و انحصار برند تعادل برقرار كند زیرا به تولید محدود و نامتناسب با تقاضا معروف است.

خودروساز لامبورگینی در سال 1963 در Santagana  نزدیك Bologna  تشكیل شد. مالك شركت Ferruccio Lamborghini  مجموعه دار خودروهای مختلف بود زیرا شیفته مكانیك موتورهای چرخشی و اتومبیل ها بود. فراری كه یكی از لوكس ترین و كاراترین خودروهای ورزشی آن زمان بود نیز در مجموعه خودروهای او وجود داشت. فروچیو تصمیم به تاسیس شركتی شخصی برای تولید خودروهای اسپرت گرفت چرا كه با فراری و مالك آن شركت Enzo Ferrari  مشكلاتی داشت. در اوایل دهه 60 فروچیو كه یك مهندس بود نامه ای برای انزو فراری نوشت و در آن از وضعیت كلاچ خودروی خود گله كرد. انزو پاسخ بی ادبانه ای به او داد كه باعث گردید این مهندس صاحب شركت تراكتورسازی لامبورگینی تصمیم بگیرد خود خودرویی بهتر از فراری بسازد. برای آرم خود گاو خشمگینی را انتخاب كرد مثل گاو حادثه 1943 اسپانیا كه در آن مسابقه، گاو برنده بود نه گاوباز. فروچیو به منظور تولید خودروی اسپرت با كارایی بالاتر از خودروهای اسپرت مرسوم، Paolo Stanzi  كه یك مكانیك خودرو بود را استخدام و او را مجاب نمود تا كار سنگین ساخت پیشرفته ترین و روزآمد ترین تسهیلات خودروسازی را تاسیس كند. در سال 1964، لامبورگینی اولین مدل خودش 350 GT را تولید كرد كه یك خودروی اسپورت ایرودینامیك چهار سوپاپ V12، 5 دنده با دیسكهای ترمز 4 چرخ و تعلیق مستقل چهار چرخ بود. این مدل با تهدید مدلهای معروفی مانند پورشه و جگوار غوغایی به پا كرد. بعدها این برند تحسین منتقدان خودرو مانند انزو فراری  (مالك شركت فراری) را نیز جلب كرد. جلب توجه سراسری و فراز و پیشرفت آن باعث گردید آوازه لامبورگینی در سالهای 1966 الی 1972 بیش از پیش بپیچد. در این فاز لامبورگینی قدرت رقابتی در برابر رقبایش را با تولید پیوسته مدلهای بسیاری در كیفیت بهینه بدست آورد. بعضی از مدلهایی كه در این دوره معرفی شدند عبارتنداز : 400 GT، میورا P400  ) نام مربی گاو بازی )، ایزلرو  400GT و اسپادا( شمشیر گاو باز) كه پر طرفدار ترین مدل لامبورگینی شد.

با بروز علائم مثبت ناشی از رشد در لامبورگینی، تحلیلگران احساس كردند لامبورگینی بر سایر رقبایش مثل پیشروهای صنعتی چون فراری سایه خواهد انداخت. اولین بار در سال 1970 تقریبا پس از 10 سال، لامبورگینی در حال پول سازی و جذب بازارها بود. ولی فروچیو (به دلیل یك شكست شدید در تجارت تراكتور كه به شكست های عمده تر منجر شد.) سرمایه متعلق به خود را فروخت و 51٪ سهام لامبورگینی به جورج – هنری روزتی، یك صنعتگر سوئیسی واگذار شد.



هدایت لامبورگینی توسط راهبران متعدد:

سال 1973 شاهد رویدادی بود كه كل صنعت از جمله این شركت را تحت تاثیر قرار داد. بحران نفت كه ناشی از یك دوره افول جهانی بود و اكثر بازیگران صنعت از جمله لامبورگینی را متاثر كرد و بازارخودروهای سریع و پر مصرف را ناگهان با بحران مواجه ساخت و به سرعت، فروش لامبورگینی از بین رفت. با نزول فروش در لامبورگینی، فروچیو 49 ٪ دیگر سهام را به رنت لیمز كه یك تاجر بزرگ سوئیسی بود واگذار كرد.

روزتی و لیمز، مالكان جدید لامبورگینی، مدلهای جدیدی مثل كونتاچ را تولید كردند كه در بازار نیز با استقبال مواجه گردید. لامبورگینی از تزریق سرمایه لازم برای تولید كونتاچ عاجز بود. بحرانهای مالی شركت با كنسل شدن قرار داد لامبورگینی و BMW  در سال 1977 عمیق تر شد. در نهایت این دو تصمیم به فروش كارخانه گرفتند ولی در سالهای 1977 الی 1978 هیچ اتفاقی رخ  نداد لذا لامبورگینی اعلام ورشكستگی نمود.

پس از آن برای مدت كوتاهی لامبورگینی قبل از ورود به تسویه حساب اجباری، مدتی در كنترل دولت بود.در سال 1980 شورای شهری Bologna  مدیریت شركت را به برادران Mimran  سپرد و در سال 1984 شركت را به Patrik Mimran  كه برادر جوانتر بود به قیمت 3 میلیون دلار فروخت و تحت مدیریت برادران میمران، شركت از ورشكستگی خارج شد. آنها سرمایه های كلانی را برای احیای حیات لامبورگینی به كارخانجات موجود در Santagata  تزریق كردند و سپس یك جستجوی جهانی را برای جذب مهندسین و طراحان عالی خودرو آغاز نمودند. تحت هدایت آندو، نام لامبورگینی به Noura automobili Ferrucio Lamborghini  در سال 1982 تغییر یافت. لامبورگینی،Countach LP500S  را طراحی مجدد نمود و به بازار معرفی كرد كه دارای یك موتور 5 لیتری جدید با 375 اسب بخار قدرت بود. در همان سال مدل جدیدی به نام Jalpa  نیز معرفی گردید. در سال 1985  Countach LP500S را طراحی مجدد كردند و به LP500 QV  تغییر نام دادند. تحت مدیریت میمران، لامبورگینی توانست موقعیت پیشتاز خود در بازار را باكسب در آمدهای بیشتر به دست آورد. لیكن سطح درآمد شركت، هماهنگی لازم با افزایش هزینه های سرمایه ای ناشی از سرعت بالای تولید را نداشت و برادران میمران دریافتند كه بیرون كشیدن هزینه های سرمایه ای مورد نیاز لامبورگینی بسیار فراتر از توانایی های سرمایه گذاران شخصی مثل آنهاست. بنابراین آنها در جستجوی شریك تجاری پایدار برآمدند. در سال 1987 شركت Chrysler  با تعهد به جوان كردن آینده لامبورگینی وارد شد. كرایسلر لامبورگینی را به قیمت حدودا 25 میلیون دلار خرید. اندك زمانی بعد از آن اسم شركت به نام قبلی اش ‌Automobile Lamborghini  برگردانده شد و طی یك پیشنهاد مزایده مبلغ 50 میلیون دلار برای بالا بردن تیراژ تولید و گسترش حوزه سرمایه گذاری كرد.

تحت هدایت كرایسلر، موفق ترین مدلهای لامبورگینی، Countach، 25 امین سالگرد خود را جشن گرفتند. از آنجا كه بازار برای ‍Countach LP500S  خوب بود كرایسلر تصمیم گرفت همین مدل را را تا آماده شدن محصول بعدی، Diablo  ادامه دهد. در سال 1990، Diablo سریعترین خودروی جهان شد (با سرعت 202 مایل معادل 324 كلیومتر در ساعت ). با تولید 673 خودرو در سال 1991 توسط لامبورگینی، فروش آن سال با سود 1.32 میلیون دلار بسیار عالی بود. در همان سال، كرایسلر مدل های جدید لامبورگینی را در بازار آمریكا معرفی كرد و شبكه موجود لامبورگینی در آمریكا را با امتیاز ارائه خدمات پس از فروش سازماندهی كرد. همچنین كرایسلر كارخانه جدید را در ایتالیا برای تولید خودروهای فرمول 1 راه اندازی كرد و شروع به تولید موتور كشتی نمود، ولی موفقیت لامبورگینی در سالهای 92 الی 93 خیلی مختصرو محدود بود چرا كه فقط 166 و 215 خودرو در این سالها تولید شد كه در مقایسه با تولید 673 خودرو در سال 1991 كم بود. با سقوط نامطلوب تولید وكاهش سودآوری كرایسلر، متوجه شد كه مدیریت یك شركت سازنده خودروهای لوكس با هدف انحصاری بودن مدلها به هیچ وجه قابل مقایسه با مدیریت شركتی مثل كرایسلر كه درگیر تولید انبوه است نمی باشد. از همین رو در سال 1993 كرایسلر لامبورگینی را بهMegatech  یك تعاونی از سرمایه گذاران اندونزیایی به قیمت 40 میلیون دلار فروخت. Megatech  در تلاشش برای اداره داراییهای لامبورگینی عملكرد سریعی نشان داد. گام اول انتصاب  Michael Kimberly  به عنوان مدیر و رئیس لامبورگینی بود كه وابسته به شركتهای جگوار و GM بود.

Kimberly  اعتقاد داشت كه شركت به بیش از یك یا دو مدل جهت فروش نیاز دارد و خودروهای لامبورگینی را برای قیمتهایی در حیطه مشتریان امریكایی كه خودروهای كارای معاصر را تحسین می كردند، توسعه داد. همزمان تلاش كرد خودروهای اسپورت لامبورگینی را برای مشتریان جذاب تر نماید. آین اقدامات او منجر به رشد 14٪ فروش در امریكا و رشد 34٪ در جهان در سال 1995 شد. علی رغم عملكرد خوب لامبورگینی مالك اندونزیایی از بحران های مالی اواسط 1990 صدمه زیادی متحمل گردید و قادر به تامین سرمایه های كافی جهت تحقیق و تولید در اختیار نداشت. این موضوع منتهی به تغییراتی در مدیریت شد كه به ورود Dicapua  - یك كهنه كار صنعت خودرو با بیش از 40 سال سابقه در Fiat  به لامبورگینی گردید. او به لاغر كردن شركت با كنارگذاشتن تعداد زیادی از مشاوران و كاركنان می اندیشید لذا روی لبه تیز قانون شكنی حركت می كرد. Diacapua  همچنین درك كرد كه رشد بیشتر نیازمند تقویت برند با اتخاذ معیارهای سخت تر در تجارت و قراردادهای لیسانس است. او همچنین 100 میلیون دلار بودجه برای توسعه Diablo  كه معروف به Super Diablo  بود و یك مدل كوچكتر به نام Baby Diablo   را جذب نمود.

بهر حال طرح های خشن Diacapua با پدیده غیر قابل كنترلی به نام “ بحران آسیا”   در سال 1997 مواجه گردید كه باعث ایجاد اضطراب مالی می شد و این موضوع اقتصاد جهانی را تحت تاثیر قرارداد.

بحران مالی آسیا بازهم منجربه تغییراتی در مالكیت لامبورگینی گردید بدین ترتیب در سال1998، فولكس واگن لامبورگینی را به قیمت 110 میلیون دلار خرید.

بنابراین لامبورگینی زیر مجموعه بخش خودروهای لوكس فولكس واگن یعنی Audi  شد. یرای آئودی لامبورگینی بخش مهمی بحساب می آمد چراكه آئودی اعتقاد داشت كه هر دو مجهز به مهارت های تكمیلی برای توسعه و پیشرفت توام هستند. یك سخنگوی آئودی به نام Graeve  بیان داشت كه لامبورگینی می تواند پروفایل خودروهای اسپورت آئودی را تقویت كند و از طرف دیگر لامبورگینی می تواند از تخصص فنی ما منتفع شود و آئودی لامبورگینی را هدایت میكند.

بنا به گفته متخصصان صنعتی، به نظر می رسد پس از مالكیت لامبورگینی توسط آئودی، فضای پایداری بر شركت حاكم شده باشد و بعلاوه لامبورگینی شروع به سودآوری پایدار در مجموعه آئودی نموده است. از سال 2001 لامبورگینی شاهد رشد در فروش خود بوده است. ( جدول 1)

مدیر عامل  لامبورگینی، Stephan Wink با توضیح افزایش فروش، گفت : درسال 2006 سود خالص لامبورگینی بیش از 4 برابر شده و به 18.1 میلیون دلار رسیده است در حالیكه فروش با 43٪ افزایش به 346.3 میلیون دلار و تعداد فروش به ركورد بی سابقه 2087 خودرو رسیده است.گزارش شده است كه فروش 2087 خودور بالاترین رقم ثبت شده در تاریخچه شركت است و پیش بینی گردیده است كه در سال 2007 سود قبل از مالیات لامبورگینی تا 14 میلیون دلار رشد كند و همچنین فروش با رشد 30 درصدی تا 400 میلیون دلار برسد. به هر حال این ارقام كمتر از درآمد پیش بینی شده 1.9 میلیون دلار حاصل از فروش 5400 خودروی فراری در سال 2006 است. وینك با بیان علت این اختلاف اظهار دارد كه شما نمی توانید در یك چشم به هم زدن، حجم تولید را افزایش دهید بعلاوه او ادامه داد كه او طرح افزایش درآمدهای لامبورگینی با انجام برخی از اصلاحات در مدلها با افزودن آپشن های خاص همانند اصلاحات محدودی كه روی خودروهای Murcielago LP640  صورت گرفت و به قیمت 500000 دلار فروخته شد، را در نظر دارد.


 


تحت مدیریت Audi، آمریكا عمده ترین بازار لامبورگینی باقی ماند. در سال 2006، 876 خودرو یعنی 37 درصد بیشتر از  640  خودروی سال 2005 فروخته شد. دومین بازار، اروپا با 746 خودرو در سال 2006 نسبت به سال 2005 رشد 50 درصدی را تجربه كرد كه تقاضا در سوئیس رشد قابل توجهی داشت. بعلاوه یك دلال آمریكایی به نام Lamborgini Houston، به تنهایی فروش بیشتری از كل فروش در كشورهای روسیه، چین و هند را بعهده داشت. وینكلمن با روشنتر كردن اهمیت بازار كالیفرنیا گفت اگر كالیفرنیا كشور مستقلی بود به تنهایی بزرگترین بازار شركت به حساب می آمد. منابع سازمان همچنین تصور می كنند كالیفرنیای جنوبی در آمریكا كه بستر جشن های هالیودی است پر سود ترین بازار شركت است.

بعلاوه احساس میشود كه رشد سریع اقتصادی و استانداردهای زندگی كشورهای آسیایی مثل چین و هند به همراه روسیه در اروپای شرقی لامبورگینی را مجبور به توجه بیشتر به این بازارهای رو به رشد نموده است. در چین، لامبورگینی سه نمایندگی را جلب كرده است. لامبورگینی سه مدل از مدلهای مدرنش به نامهایGallardo , Gallardo spider , Murcielago  را آماده ورود به بازار هند  كرده است. لامبورگینی اولین خودرویش را در پایتخت هند در جولای 2006 ساخت و به بازار عرضه كرد. پیش بینی می شود سالیانه 50 تا 60 درصد خودروهای تولیدی این كارخانه  در هند به فروش برسد.

 

با مراجعه به طرح های 2007، Winkelman  افزود كه 10 شریك جدید برای فروش لامبورگینی اضافه خواهد شد و با فروشندگانی در هند، كیف، اكراین توافق حاصل شده است. وینكلمن با بیان  شعار همیشگی خود “  همواره كمتر از تقاضا تولید كن “هیچ تمایلی به افزایش فروش و بالا بردن تیراژ تولید از خود نشان نداد. به علاوه

برای حفظ انحصار لامبورگینی، او تصمیم به حفظ دوره انتظار 12 ماهه گرفت. وی گفت آنچه كه به سادگی مشهود است آنست كه سالها 250 خودرو تولید می كردیم اكنون شركت متفاوتی هستیم ولی برای حفظ برند همان فلسفه را نیاز داریم كه می گوید .

تحت مدیریت Audi، آمریكا عمده ترین بازار لامبورگینی باقی ماند. در سال 2006، 876 خودرو یعنی 37 درصد بیشتر از  640  خودروی سال 2005 فروخته شد. دومین بازار، اروپا با 746 خودرو در سال 2006 نسبت به سال 2005 رشد 50 درصدی را تجربه كرد كه تقاضا در سوئیس رشد قابل توجهی داشت. بعلاوه یك دلال آمریكایی به نام Lamborgini Houston، به تنهایی فروش بیشتری از كل فروش در كشورهای روسیه، چین و هند را بعهده داشت. وینكلمن با روشنتر كردن اهمیت بازار كالیفرنیا گفت اگر كالیفرنیا كشور مستقلی بود به تنهایی بزرگترین بازار شركت به حساب می آمد. منابع سازمان همچنین تصور می كنند كالیفرنیای جنوبی در آمریكا كه بستر جشن های هالیودی است پر سود ترین بازار شركت است.

بعلاوه احساس میشود كه رشد سریع اقتصادی و استانداردهای زندگی كشورهای آسیایی مثل چین و هند به همراه روسیه در اروپای شرقی لامبورگینی را مجبور به توجه بیشتر به این بازارهای رو به رشد نموده است. در چین، لامبورگینی سه نمایندگی را جلب كرده است. لامبورگینی سه مدل از مدلهای مدرنش به نامهایGallardo , Gallardo spider , Murcielago  را آماده ورود به بازار هند  كرده است. لامبورگینی اولین خودرویش را در پایتخت هند در جولای 2006 ساخت و به بازار عرضه كرد. پیش بینی می شود سالیانه 50 تا 60 درصد خودروهای تولیدی این كارخانه  در هند به فروش برسد.




طبقه بندی: تاریخچه خودروها (جدید)،  تاریخچه ی لوگوها و برندهای معروف، 

  • دانلود فیلم
  • خرید vpn